본문 바로가기
car

피스커 로닌으로 부활을 노린다?

by battery man 2023. 8. 4.

 

피스커 오션으로 개피를 보고 있다는 피스커..
이번엔 갑자기 로닌?
뭔 일인가요?

 

피스커 Ronin
피스커 Ronin ?

Fisker has unveiled its next electric car, if it can survive long enough to build it, the new Ronin: an electric convertible to compete with Tesla Roadster.

피스커는 자사의 다음번 전기차량을 공개하는데요. 뭐...죽지 않고 살아남아야 다음 차량을 출시도 할텐데요...하여간 살아남아서 출시한다면 그건 로닌이 될 거라고 합니다. 전기 컨버터블로 테슬라의 로드스터와 경쟁할 수도 있겠네요

 

 

 

When Henrik Fisker first launched Fisker Inc., his latest EV startup after the previous one failed, the company unveiled a bunch of prototypes, including the Fisker EMotion.

Henrik Fisker는 첫번째 만든 전기차 회사가 고꾸라지고...다시 Fisker Inc. 를 론칭했는데요..이 때 시제품을 확 풀었었죠. 거기에는 피스커 EMotion도 있었었죠...

 

 

The Ronin was first teased last month when the company claimed that it will have 600 miles of range.

로닌은  600마일 (=960 km)의 일회충전 주행거리를 갖는다고 하는데요...지난달에 처음 살짝 맛배기로 공개가 되었었죠

 

 

 

The electric supercar appears to be the final version of the EMotion, which was put on the back burner in favor of the Ocean electric SUV.

이 전기 슈퍼카는 EMotion의 최종 버전으로 보이는데요...지금껏 피스커에서는 전기 SUV인 오션을 론칭하느냐...슈퍼카는 뒷전이었습니다

 

 

 

Fisker managed to grab a lot of headlines by claiming that the Ocean would be a $35,000 electric SUV.

피스커는 자사의 전기 SUV가 3만5천불이 될 거라면서 아주 주목을 받았었는데요

 

 

 

However, it is only producing a $70,000 version of the SUV and it is losing a lot of money on it – meaning that reservation holders shouldn’t hold their breath for the $35,000 version.

하지만 3만5천불 버전은 아니고...7만불 버전만 생산하고 있습니다. 돈을 엄청 까먹고 있다고 합니다. 사전예약자들이 3만5천불 버전이 나올때 까지 기다려주지 않고 다 취소해 버리니까요

 

 

 

In the meantime, Fisker appears to be going to the completely other side of the market with the Ronin.

이런 가운데...피스커는 로닌을 선보이며 완전 고가시장을 공략하는 것 처럼 보이는데요

 

 

 

At its ‘Fisker Product Vision Day 2023’ today, the automaker unveiled the first prototype of the Ronin, an electric GT supercar.

2023년 피스커 Product Vision Day에서 피스커는 로닌의 첫 시제품을 공개했는데요. 전기 GT 슈퍼카였죠

 

로닌 Ronin
로닌 Ronin

Henrik Fisker called it “the world’s first four-door electric convertible,” but that’s a bit of a stretch with the rear doors being small butterfly doors.

Henrik Fisker 왈, 세계 최초의 4도어 전기 컨버터블이라고 했습니다. 하지만 뒷문은 작은 버터플라이 형태의 도어니까..이걸 완벽한 4도어라고 할 수 있을지는 좀 캥기네요

 

 

 

Nonetheless, it can sit five people, according to Fisker, which is impressive, but they didn’t show the interior in the unveiling.

그럼에도 뭐...5명을 실을 수 있다고는 합니다. 인상적이긴 합니다. 하지만 차량 내부를 보여주지는 않았습니다

 

 

 

 

This is very much going to be in the supercar category with a 0 to 60 mph in “about 2 seconds”.

The CEO also mentioned about 1,000 horsepower.

제로백이 2초가 안되는 슈퍼카에 들어가는데요...1천마력의 힘을 낸다고 합니다. 

 

Fisker Ronin
Fisker Ronin

 

 

The few specs that Fisker released during the event made it clear that they want this to be a Tesla Roadster competitor if that car ever makes it to market.

보여지는 스펙에 의하면 피스커는 테슬라 로드스터를 공략하고자 하는거 같네요

 

 

 

But during the presentation, Fisker tried hard not to mention Tesla. When the CEO explained how they plan to achieve a range of 600 miles, he said:

하지만 발표에서 피스커는 극도로 노력을 하며 테슬라에 대해 언급하는걸 자제합니다. 600마일의 1회충전 주행거리에 대해 설명할 때도

 

 

 

There is already some integrated battery pack out there, and of course, we know about those, but we have actually looked at something different.
이미 이 정도의 배터리 팩은 시장에 나와 있어요. 우리는 알고 있습니다. 하지만 다른 걸 알아보고 있어요

 

Anyone familiar with Tesla’s 4680 cell and structural battery pack would believe that he is referring to those when saying that there are “some integrated battery packs out there”, but he says something different?

The CEO continued:

테슬라의 4680 배터리와 구조 배터리팩을 알고 계신다면..테슬라를 언급하고 있다는 걸 아실 텐데요. 

CEO는 말하기를 

 

We are looking to integrated the cells into the structure of the body and that will give us our goal of getting to 600 miles of range.
배터리를 차량의 구조로 공구리 치고자 합니다. 이를 통해 600마일 가능하게 할 겁니다. 

 

That’s exactly what Tesla’s structural battery pack is: cells are part of the structure.

웃긴건..설명자체가 바로 테슬라의 구조배터리 팩을 말하고 있는건데요..뭐 다른 방법이 있긴 하겠죠..

 

 

 

It sounds like the technology behind the Ronin is not fully baked just yet and it doesn’t have to be since Fisker says that it is coming “toward the end of 2025”.

아직까지 이 모든 걸 준비했다고는 말하지 못할 거 같은데요...그래도 뭐 문제없겠네요...2025년말을 목표로 한다고 하니까요

 

 

 

The company didn’t mention pricing, but it looks like it will be comfortably in the six figures.

가격에 대해서도 언급을 아꼈지만...억대가 되리라는 건 쉽게 짐작할 수 있겠네요